Mechanické návěstidlo
- Záruka
- 24 měsíců
- Kód
- 8983
- Dostupnost
- Skladem
- Naše cena s DPH
- 1 540,00 Kč/ks
- Naše cena bez DPH
- 1 273,00 Kč/ks
Produkt patří do kategorie:
Popis
Mechanické návěstidlo jednoramenné ruční
Stavebnice mechanického návěstidla jednoramenného s ručním ovládáním polohy návěsti. Ovládání návěstidla se děje pomocí drátovodů a ručně ovládané stavěcí páky. Před lampou jsou umístěny barevné clonky.
Toto návěstidlo ve správě ČSD, ČD
Stavebnice obsahuje:
-lakované díly pro stavbu
-kompletní drátovody a páky
-spojovací materiál
-barevné clony
-návod na stavbu
-barevné samolepky
Potřebné nářadí:
-plochý šroubovák
-malé kleště
-barva nebo fix pro dobarvení terčíků
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mechanické návěstidlo je návěstidlo, které má jednu nebo více pohyblivých částí. Změnou polohy této části se mění návěst, kterou návěstidlo dává. Ovládání návěstidla se děje obvykle pomocí drátovodů a ručně ovládaných stavěcích pák, ale například v Německu je rozšířené i poloautomatické ovládání – po průjezdu vlaku se návěstidlo samočinně elektricky přestaví do polohy zakazující jízdu.
Mechanická návěstidla v drážní a silniční dopravě byla inspirována dorozumívacími systémy v námořní dopravě pomocí vlajek a paží. Jednoduché ramenové návěstidlo se na železnici používalo už od poloviny 19. století. Modernější mechanická návěstidla vznikla v 80. letech 19. století. Od počátku byla ovládána drátovody, pro noční provoz byla také vybavována osvětlením. Původní návěstidla měla lampy na řepkový olej, později nastoupil petrolej, svítiplyn a dnes se užívá téměř výhradně elektřina, ačkoli ještě v prvním desetiletí 21. století byla mechanická návěstidla v několika železničních stanicích v České republice osvětlována petrolejovými lampami. Olejové a petrolejové lampy se vytahovaly k ramenům na pomocném lanku přes kladku. Před lampou jsou umístěny skleněné barevné clonky, pohybující se společně s pohyblivou částí návěstidla (ramenem či terčem), čímž je zajištěno svícení noční návěsti příslušné barvy. Některá mechanická návěstidla byla později vybavena reflexním materiálem a osvětlovat je není třeba. Většina mechanických návěstidel na železničních tratích byla nahrazena světelnými návěstidly.
Z roku 1868 je doloženo použití primitivního mechanického semaforu v silniční dopravě na londýnských křižovatkách – semafor měl tvar kříže napodobujícího lidskou postavu s rozpaženýma rukama („stůj“) s možností svěsit obě paže („volno“).[1] V silniční dopravě byly mechanické semafory rovněž nahrazeny světelnými signalizačními zařízeními.